PLÁNOVANIE KVALITY Plánovanie kvality je proces formovania cieľov kvality a vývoja prostriedkov pre splnenie týchto cieľov. Je to projektovanie v čase a priestore prebiehajúcich procesov vývoja určitého objektu alebo systému a programovanie rozvoja systému načrtávaním, zobrazovaním jeho budúcnosti. Získané poznatky o objekte plánovania taktiež slúžia pre prijatie rozhodnutí pri riešení možných budúcich problémov. Výstupom procesu plánovania je postup na dosiahnutie definovaných cieľov kvality výrobku, služby či procesu. RIADENIE KVALITY V priebehu riadenia kvality sa činnosti stanovené vo fáze plánovania kvality realizujú, hodnotia a porovnávajú na skutočne dosahované výsledky. ZDOKONAĽOVANIE KVALITY Manažérske činnosti sa v rámci tohto procesu sústreďujú na zlepšovanie existujúceho stavu. Jeho výsledkom má byť dosiahnutie vyššej úrovne kvality, než bolo pôvodne plánované, pretože je nevyhnutným atribútom udržania konkurenceschopnosti organizácie.