Dlhodobé a úspešné fungovanie každého podniku závisí od celkového produkčného potenciálu podniku. Tento potenciál v sebe zahŕňa všetky trvalé výrobné aj nevýrobné faktory, z ktorých vznikajú konečné efekty činnosti podniku. Tvorivý potenciál je jednou z veľmi dôležitých súčastí celkového produkčného potenciálu každého podniku. Výsledkom tvorivého potenciálu podniku sú efektívne riešenia existujúcich alebo budúcich problémov. Tvorivý potenciál je tou časťou produkčného potenciálu podniku, ktorá najviac rozhoduje o schopnostiach podniku reagovať na zmeny a potreby budúceho vývoja a najviac ovplyvňuje komplexnú schopnosť inovácie a tým aj celkovú ekonomickú efektivitu podniku. Efekty neprináša rutina, ale tvorivé nápady, rýchle inovácie, vysoká kvalita, mimoriadna služba, prispôsobenie sa módnym trendom a uspokojenie zákazníkovej predstavy o výrobku. Najväčšie efekty získa ten, kto je schopný prichádzať stále s niečim novým. Inovačný podnik sa preto stáva úspešným podnikom. Inováciou môžeme charakterizovať každú zmenu vo výrobnom organizme, ktorá znamená prechod do nového kvalitatívne vyššieho stavu. Prax potvrdzuje, že nedostatok inovačnej aktivity sa odzrkadľuje na nedostatkoch v sústave riadenia podniku. Špecifickou črtou inovačného procesu je vzrastajúca potreba komplexných inovácií výrobných programov a výrobkov. To znamená, že treba zabezpečiť nielen dynamiku inovácií vlastných výrobkov, ale aj zodpovedajúcu inovačnú úroveň používaných materiálov, kompletizačných dielcov a uzlov, ale najmä agregátov a zariadení [1]. Metodickým nástrojom tvorby inovácií sú tvorivé metódy. Prax a teória riadenia ponúka viac ako sto tvorivých metód. Vo svojej práci sa budem zaoberať konkrétnou komplexnou metódou tvorby inovácií, ktorá sa v praxi uplatňuje hlavne v predvýrobnej etape, metódou FMEA.