V súčasnosti existuje mnoho teoreticky opísaných postupov ako riešiť rôzne typy projektov, avšak v praxi neustále vidíme ako niektoré projekty končia neúspechom. Úspech alebo neúspech projektu nie je závislý na jedinom rozhodnutí na rozhodnutí, na jedinom kroku v priebehu projektu, ale závisí od mnohých faktorov. Ak však nebudeme dbať na znalosti získané z teórie a na skúsenosti z praxe, môžeme nevedomky spraviť mnoho chýb, ktoré sa podpíšu na zlyhaní projektu. Teórie nie sú len prázdne slová, ale je to návod ako robiť veci lepšie a chytrejšie. Nemali by sme preto brať teoretické znalosti na ľahkú váhu a mali by sme sa v čo najväčšej miere usilovať preniesť teóriu do praxe. Manažéri nikdy predtým nemuseli vedieť tak veľa. Boli časy a nebolo to tak dávno, keď sa manažéri museli zaoberať len vlastnou špecializáciou: financiami, marketingom, informačnými technológiami alebo ľudskými zdrojmi. Poznaním vecí mimo poľa ich pôsobnosti sa zaoberal niekto iný. Manažment sa delil na samostatné časti - napriek evidentnému faktu, že žiaden z týchto prvkov by bez ostatných nemohol fungovať adekvátne, nie to ešte dobre. Jednou z najdôležitejších úloh manažéra je to, aby robil svoju prácu tak, aby boli dosiahnuté ciele organizácie. Preto sa musí usilovať o toto dosiahnutie. Cieľom tejto práce je teoretické vymedzenie projektového cyklu, pre jej možné efektívne využitie do praxe, ako aj všeobecná pomôcka pre projektových manažérov. V prvej kapitole sme sa zamerali na pojmový aparát manažmentu od jednotlivých autorov, pretože vo svete neexistuje jediné poňatie alebo definícia manažmentu. V druhej kapitole sme sa zamerali na to čo to projekt vlastne je, aká je jeho definícia a tiež sme poukázali na kategórie projektov. Tretia kapitola je zameraná na teoretické vymedzenie riadenia projektového cyklu - metodiky Európskej komisie. Na jednotlivých častiach tohto projektu pracovali členovia tímu nasledovne: Prvú časť projektu (s. 2 - 5, 14) vypracovala vedúca tímu Andrea Dicová. Druhú časť projektu (s. 6 - 9) spracovala Lenka Štefančíková. Tretiu časť projektu (s. 10 - 13) vypracovala Ivana Sivuľková.