Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Nástroje spotrebiteľskej politiky v SR

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Spotrebiteľská politika a s ňou súvisiaca ochrana spotrebiteľa sú súčasťou hospodárskej politiky štátu, a preto sa spolupodieľa na realizácií cieľov hospodárskej politiky, ktoré sú orientované na odstraňovanie negatívnych tendencií a dôsledkov trhu. Cieľom spotrebiteľskej politiky je informovať spotrebiteľa o tovaroch a službách tak, že jeho kúpne rozhodnutia prispejú k fungovaniu konkurenčných trhov a ochraňovať ho tam, kde jeho pôsobenie na trhu nie je dostatočne silné, aby mu dovolilo hrať túto úlohu. Spotrebiteľská politika má pomôcť spotrebiteľom prijímať stále viac lepších rozhodnutí v ich vlastnom záujme, ochraňovať spotrebiteľov a pomáhať im chrániť sa pred tými, ktorí majú moc svojvoľne im uškodiť.
Pri celosvetovo vysokom tempe rozvoja výroby a technického pokroku, ako aj neustále komplikovanejších vzťahoch na trhu, musí štát chrániť aj občana - spotrebiteľa pred poškodzovaním. Vzhľadom na množstvo a zložitosť týchto vzťahov vo fungovaní trhového mechanizmu, by mal každý štát zabezpečovať ochranu spotrebiteľa vo všetkých oblastiach, zo všetkých hľadísk, efektívne a koordinovane celým systémom ochrany spotrebiteľa. Spotrebiteľská politika môže výrazne zlepšiť fungovanie trhu tým, že prostredníctvom informácií o tovaroch a službách pomáha spotrebiteľom v ich racionálnom výbere pri kúpe tovarov či služieb. Súčasne ich chráni pred trhovou nedokonalosťou, pod vplyvom ktorej sa dostávajú do nevýhodného postavenia voči predajcom tovarov a poskytovateľom služieb.
Hodnotenie (0x):