Každá ekonomika musí nejako riesiť 3 základné problémy,ako,čo a pre koho vyrábať. Riešia sa na základe zvyku alebo na základe príkazov vlády. V trhovom hospodárstve sú spotrebitelia ako voliči, ktorí používajú svoje peňažné hlasy na to, aby si kúpili to,o čo majú najväčší záujem..
Na to aby sme pochopili podstatu makroekonómie a problémy, ktoré v nej vznikajú a ktoré rieši, je potrebné porozumieť základným pojmom a veličinám bez ktorých to nie je možné. Medzi tieto veličiny nesporne patrí aj agregátny dopyt. V minulosti vzniklo mnoho názorov na formovanie AD, ktoré nie sú jednotné ale každý ma svoju pravdu. To znamená že aj v oblasti modelovania makroekonomického pojmu Agregátny Dopyt budeme vychádzať z rôznych názorov. Sú ovplyvnené dobou v ktorej jednotlivé teórie vznikli. Na nasledujúcich stranách sa vám budem snažiť túto problematiku objasniť.