Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Edukácia v integrovaných podmienkach - špeciálna pedagogika

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Postihnuté dieťa má právo na to, aby mu spoločnosť poskytovala tie isté príležitosti a podnety na jeho vývin, ako poskytuje ich zdravým, normálnym rovesníkom.


Špeciálnopedagogické inštitúcie nie vždy plnia očakávania verejnosti. Môže v nich dochádzať k deprivácii, ba i k iným narušeniam postihnutých. Veľmi rýchlo sa nastolila požiadavka integrácie postihnutých detí medzi nepostihnuté.

Zdôrazňuje sa pritom nehumánnosť vytrhovať deti z ich prirodzeného rodinného prostredia a z neho vyplývajúce nevyhnutné odchudzenie postihnutých detí od rodičov, rodičov od detí. Ide aj o to, aby sa zdravé nepostihnuté deti naučili žiť s postihnutými.
Hodnotenie (0x):