V súčasnej plne elektronickej ére nie je žiadnou zvláštnosťou, že sa komunikácia ubieha k novým neosobným modelom, ktoré postupne nahrádzajú osobné stretnutia s nosným podtónom konverzácie. Akcelerácia komunikácie tak prináša nielen rýchlejší spád udalostí, ale i širšie možnosti pri konfrontácií, archivovaní a ostatných dielčích prvkov s problematikou súvisiacich.
Rýchlosť komunikácie a prístup k informáciám, ktoré z nej vyplývajú sú tak neraz základom novej dimenzie pohľadu na komunikačné vzťahy a výsledné produkty, ktoré z nej vzchádzajú. Komunikáciu ako takú môžeme rozdeliť na osobnú a plne neosobnú. Do prvej skupiny zaraďujeme telefonické rozhovory pevnými a mobilnými sieťami, VoIP rozhovory a videokonferencie. Táto skupina komunikačných prostriedkov prináša širšie možnosti prenosu informácií, ako neosobné metódy.
K prenášaným informáciám je totižto pripojená i časť zaznamenateľných emócií, ktoré tak suchej informačnej hodnote pridávajú doplnkový, neraz rozhodujúci a nápovedný podtón. Pod neosobnou komunikáciou rozumieme elektronickú poštu, instant messaging (ICQ, Skype atď), diskusné fóra a iné prostriedky prenosu textu s okamžitou, či oneskorenou odpoveďou.