Cieľ: Zažiť pocit radosti pri spoločnej zábave, tešiť sa zo spoločného výsledku.
Pomôcky: linajkový hárok papiera, pero, podložka na písanie pre všetkých účastníkov
Čas: 15 min.
Vek: deti od 9 rokov
Postup: Žiakov rozdelíme do päťčlenných skupiniek, ktoré sa usadia v malom kruhu s príslušnými pomôckami (môžu však sedieť aj
v laviciach). Podľa pokynov napísať slovo na papier a ten zložiť, aby napísané slovo nebolo vidieť. Papier podajú susedovi, ktorý pokračuje - napíše ďalšie slovo a papier opäť zohne a podá ďalej. Učiteľ určí požadovaný druh slova v tomto poradí: 1. riadok: vlastnosť (aký?) - prídavné meno, 2. riadok: osoba (kto?) - podstatné meno, 3. riadok: kde (kde?) - príslovka miesta, 4. riadok: čo robí? - sloveso, 5. riadok: prečo? (má sa začať slovom lebo...). Po skončení úlohy (v päťčlenných skupinách) sa papier vráti k žiakovi, ktorý napísal prvé slovo), ten papier roztvorí a príbehy sa postupne prečítajú.