V sústave sa meniacom svete je nevyhnutné, aby aj organizácie boli schopné sa meniť. Ak chcú byť úspešné, musia sa sústavne a zo všetkých síl usilovať o prispôsobenie sa novým výzvam.
Ako predstavy, tak aj prístupy a hodnoty, čiže všetky prvky kultúry organizácie majú svoj pôvod v myslení ľudí. Je jasné, že predstavy každého jednotlivca - zamestnanca firmy o účele vlastnej práce, o tom, čo prináša firme úspech a ako je výhodné sa chovať sa môžu odlišovať a tiež sa aj odlišujú. Ukazuje sa, že v každej firme sa postupom času kryštalizuje vzorka predstáv - predovšetkým o kľúčových momentoch života organizácie, ktorý je všetkým zamestnancom spoločný, ktorý všetci zamestnanci zdieľajú, na ktorom sa zhoduje.
Kultúra organizácie je úzko spojená s produkčnými činnosťami a okolnosťami, ktoré ju produkujú. Vzájomné vzťahy medzi produkciou činností a myslením ľudí.