Aj keď ľudia, najmä v poslednej dobe, začínajú stále viac využívať rôzne nové služby a formy
komunikácie na Internete (od starých známych „chatov“ až po modernejšiu IP telefóniu
a video hovory1
), predsa len pre priemerného používateľa internetu zostávajú hlavným
a najdôležitejším zdrojom informácií webové stránky (web). Na Internete je nepreberné
množstvo informácií a problémom nezvykne byť fakt, že by niečo na webe nebolo, ale spôsob
ako to efektívne nájsť, resp. ako to vôbec nájsť. Rozmer tohto problému môže ilustrovať
štúdia z prvej polovice roku 2005 [46], podľa ktorej je na Internete 11,5 miliardy
indexovateľných stránok, tzn. dostupných tak, že sa k ním dá „preklikať“. Podľa inej štúdie
[45] zase Internete obsahuje 400 - 550 násobne viac stránok v tzv. skrytom webe, čiže na
stránkach, ku ktorým sa za normálnych okolností nedostaneme, pretože na ne nie sú
vytvorené odkazy na iných (verejne dostupných) stránkach.