Reklama je už po storočia často využívaným prostriedkom v konkurenčnom boji. Počas svojej dlhej existencie prešla mnohými zmenami, avšak jej filozofia ostáva rovnaká: upútať pozornosť jedinca k produktom, ich producentom alebo myšlienkam. Podniky veľmi rýchle pochopili, že k tomu, aby boli úspešní a dosiahli zisk, musia byť schopní nielen vyrobiť kvalitný výrobok či ponúkať žiadanú službu, ale musia dokázať svoje výrobky a služby odpovedajúcim spôsobom prezentovať verejnosti a vyvolať tak v potenciálnych zákazníkoch dojem, že daný výrobok či službu potrebujú. Reklama predstavuje nástroj propagácie umožňujúci podnikom expandovať, rásť, vyvíjať sa a otvára im cestu k zákazníkovi. Už dávno neznamená výsadu či doménu len veľkých nadnárodných spoločností a spoločností expandujúcich na zahraničné trhy. Jej najrôznejšie formy sú v súčasnosti používané takmer každým podnikom, nezávisle na jeho produktoch, veľkosti, či geografickej pôsobnosti.