V mojej diplomovej práci sa budem bližšie zaoberať reklamou a jej vplyvmi na podnik a jeho
zákazníkov. Pretože, aj napriek všetkým protiargumentom voči reklame, vnímam reklamu
ako najsilnejší a najviditeľnejší nástroj marketingovej komunikácie. Taktiež rozoberiem
problém hodnotenia reklamy. Reklama je zložitý jav a pôsobí spolu s ostatnými zložkami komunikačného mixu. Preto je obtiažne merať efektívnosť reklamy a abstrahovať pritom od ostatných faktorov pôsobiacich na vývoj ekonomických výsledkov firmy. Do úvahy je nutné vziať i fakt, že reklama sa vyvíja v čase a efekt reklamy býva opozdený. V neposlednom rade, samozrejme, je nutné vziať do úvahy i problém selektívnej pozornosti spotrebiteľov a selektívneho skreslenia pri vnímaní reklamy.
Diplomová práca pojednáva o výrobku Staroslovanská slivovica firmy Prelika so sídlom v Prešove, Slovenskej republike. Firma sa rozhodla zaviesť reklamnú kampaň pre tento produkt za účelom zvýšenia tržného podielu na trhu. Mojím cieľom bude preskúmanie a zhodnotenie reklamnej kampane, takisto ako trhu s alkoholom v Slovenskej republike. Na základe mojej analýzy v závere diplomovej práce vyhodnotím nakoľko bola reklamná kampaň výhodná a či bude vhodné pre firmu pokračovať v takejto reklamnej kampani.