Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Legislatíva v oblasti cien - cena v marketingu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Prvá časť obsahuje základnú definíciu zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách. Tento zákon upravuje pravidlá dohodovania, uplatňovania, regulácie a kontroly cien výrobkov, výkonov, prác, služieb, nájmu a nehnuteľností a pôsobnosť Orgánov štátnej správy v oblasti cien tovaru pre tuzemský trh vrátane cien tovaru z dovozu a cien tovaru určeného na vývoz. Zákon vymedzuje práva a povinnosti právnických osôb a fyzických osôb a orgánov štátnej správy pri uplatňovaní tohto zákona.
Zákon sa nevzťahuje na cenne papiere, lotérie a iné podobne hry, na odmeny, úhrady a platby, náhrady pri vyvlastnení, náhrady škôd a nákladov, na poplatky, pokuty, penále, úroky, poistné a medzinárodné tarify v doprave a v oblasti pôšt a telekomunikácií podľa osobitných predpisov.
Druhý paragraf obsahuje základný pojem ceny, rozdiel medzi cenou nakúpeného tuzemského alebo dovezeného tovaru, pojem ekonomicky oprávnených nákladov a primeraného zisku.
Druhá časť je zameraná na dohodovanie ceny. Vymedzuje jeho charakteristiku, záväzky týkajúce sa dohodovania ceny a určuje čo môže byť súčasťou ceny dohodovania.
Hodnotenie (0x):