Internet si za krátku dobu svojej existencie vytvoril veľmi silnú
pozíciu nielen v samotnom marketingovom mixe, ale i v oblasti
marketingového výskumu. Túto skutočnosť potvrdzujú nielen novo
vznikajúce spoločnosti, ktoré sa zaoberajú predovšetkým
marketingovým výskumom na Internete, ale taktiež aj fakt, že sa
v posledných rokoch čoraz viac celosvetových konferencií venuje tejto
problematike. Najcennejšia a najpodstatnejšia je však odozva od
klientov, ktorí túto novú výskumnú a marketingovú praktiku začínajú
brať vážne.
Na tému on-line marketingového výskumu bolo do súčasnosti
napísané len veľmi málo. Prevažne to boli články v marketingových
publikáciách a časopisoch. Cieľom práce je poukázať na výhody,
prednosti a dôležitosť využívania marketingového výskumu na Internete
pre jednotlivé spoločnosti. Poukázať na prednosti včasných a presne
plánovaných a orientovaných výskumných projektov a kampaní, ktoré
vedú k vysoko efektívnym výsledkom. Ako i na bariéry rozvoja Internetu
a on-line výskumu na Internete v Slovenskej republike. Cieľom je taktiež
popísanie a skompletizovanie všetkých faktorov, ktoré výskum na
Internete v súčasnej dobe ponúka a vyžaduje.