Marketing je anglické slovo a v slovenskom jazyku znamená trh, koncovka -ing vyjadruje činnosť, dej a voľne môžeme preložiť marketing ako činnosť na trhu alebo súhrn činností, ktoré sú spojené s trhom. Veľakrát sa mkt mylne chápe ako predaj, reklama či propagácia. V skutočnosti sa mkt objavuje pred aktom predaja i po ňom. Predaj je iba vrcholom mkt ľadovca, je jednou z niekoľkých funkcií mkt. Neexistuje jednoznačná charakteristika mkt, lebo mkt je úsilie a snaha zameraná na vytvorenie, rozšírenie a udržanie trhu - nie však za každú cenu. Mkt vznikol v USA koncom 19.storočia ako odozva na situáciu na trhu, pri ktorej výrazne ponuka prevyšovala dopyt - nadvýroba. V západnej Európe tento jav nastal na konci 50.rokov 20.storočia. Za priekopníka mkt u nás sa považuje Tomáš Baťa s heslom ,,Náš zákazník, náš