Ciele lekcie: Vymedzenie legislatívnej a obsahovej definície podnikania. Prezentácia modelu podnikateľskej činnosti. Osvojenie nových prístupov k podnikaniu: zákaznícka orientácia, segmentácia trhov, riziká, inovácie a zmeny podnikateľského prostredia. Základná informácia o MaSP v EU.
1.1 Základné definície
V súčasnosti sa podnikanie a podnikavosť chápe ako schopnosť, umenie a motivácie nachádzať, vytvárať a využívať príležitostí na zabezpečenie prosperity podnikateľského subjektu (jednotlivca, kolektívu, organizačnej jednotky). Podnikanie je potom realizáciou podnikavosti v praktickom živote.
Legislatíva a obsahová definícia podnikania
Definícia pojmu podnikanie je v slovenskom právnom poriadku zakotvená v ustanovení § 2 ods. 1 Obchodného zákonníka. Podľa tohto ustanovenia podnikaním sa rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku. Aby určitá činnosť mohla byť považovaná za podnikanie, musia byť naplnené kumulatívne všetky pojmové znaky podnikania, ktorými sú: a) sústavné vykonávanie činnosti, b) samostatné vykonávanie činnosti, c) vykonávanie činnosti vo vlastnom mene podnikateľa, d) vykonávanie činnosti na vlastnú zodpovednosť podnikateľa, e) vykonávanie činnosti za účelom dosiahnutia zisku. ...