Marketing je často mylne chápaný len ako predávanie, alebo agresívna obchodná politika
a promotion (reklama). Predaj je však iba jednou z funkcií marketingu a mnohokrát nie
najvýznamnejšou. Zásadný rozdiel medzi predajnou a marketingovou koncepciou uplatňovanou
v praxi je následovný : ak uplatňuje firma predajnú koncepciu, najprv produkt vytvorí a až potom
rôznymi metódami presviedča zákazníka aby ho kúpil, snaží sa teda prispôsobiť požiadavky zákazníka
svojej ponuke. Marketing je presným opakom toho prístupu. Ak dokážeme správne identifikovať
potreby zákazníka, vytvoriť dobré produkty s optimálnymi cenami, distribúciou a efektívnou
propagáciou, je zrejmé, že tento tovar a služby budeme veľmi ľahko predávať. P.Drucker, manažérsky
mysliteľ to vyjadril slovami: Cieľom je poznať a rozumieť zákazníkovi tak dobre, že výrobok, alebo
služba mu budú vyhovovať a samé sa predajú. Predaj a promotion nie sú bezvýznamné, ale sú časťou
širšieho „marketingového mixu“ - súboru marketingových nástrojov, ktoré spolupôsobia, aby
ovplyvnili trh. To v plnom rozsahu platí aj pre cestovný ruch.