Inovačný proces musí byť neoddeliteľnou súčasťou podnikateľskej stratégie firmy zameranej na udržanie konkurencieschopnosti v rýchle sa meniacich podmienkach jej vonkajšieho prostredia. Tieto zmeny si vyžadujú i zmeny vo vnútornom prostredí firmy hlavne v spôsoboch, akými je usmerňované úsilie jej zamestnancov na dosiahnutie strategických podnikateľských cieľov.
Vývoj nového výrobku je však vo väčšine výrobných organizácií pomerne nevyváženým procesom, pričom prevládajú technické činnosti, zatiaľ čo marketingovým činnostiam je v dôsledku nedostatku finančných zdrojov venovaná iba malá pozornosť. V inovačnom procese, ktorého výsledkom má byť výrobok úspešný na trhu, nie je možné vynechať žiadnu z nasledujúcich kľúčových aktivít: • počiatočné posúdenie možnosti realizácie inovačného námetu • predbežné vyhodnotenie situácie na trhu (príležitosti a hrozby) • predbežné vyhodnotenie možnosti organizácie (silné a slabé stránky) • predvývojová podnikateľská a finančná analýza • vývoj nového výrobku • testy a skúšky výrobku vnútri organizácie • testy výrobkov u vybraných zákazníkov • skúšobný predaj • skúšobná (nultá) výrobná séria • podnikateľská analýza pred vstupom nového výrobku na trh • začatie výroby nového výrobku • uvedenie nového výrobku na trh.