1.Klasif porúch- 1.podľa podmienok vzniku-v normálnych podmien a nenormálnych pod. 2.podľa príčin vzniku-defekty, nedefektné. 3.-podľa rozsahu poruchy: úplne, čiastočné, 4. podľa charakteru: náhle, postupne, 5.podľa vonkajšieho prejavu-zjavné, skryté. 6.vzájomného vzťahu-závislé, nezávisle. 7. následkou-ľahké, ťažké. 8. početnosti výskumu-náhodné, systematické. 9.pôvodu-konštrukčné, technolog., prevádzkové. 10.možnosti odstránenia príčin-odstraniteľné, neodst.. 2.Poruchy spalov priestoru-Tesnosť spaľ priestoru nie je nikdy dokonala-piestné krúžky, vložka valca, ventily a sledla ventylov. Stanovenie optimálneho opotrebenia jednotlivých prvkov je ovplyvnené týmito činiteľmi: -rast spotreby paliva a oleja, -nepriaznivý vplyv opotrebenia na štartovanie motora, zníženie výkonu. 3.Prevádzkova tepl a jej využitie v diagnost-celkový technický stav strojnej sústavy sa dá približne určiť zo sledovania teploty klzných a valivých ložísk, brzdových obložení, výfukových plynoch najmä u stacionárnych motorov. Na meranie tepl používame klasické teplomery využívajúce tepelnú rozťažnosť kvapalín, ké neumožňujú automatické spracovanie a registráciu nameraných údajov. Preto sa viac používajú elektrické teplomery-využívajú zmenu ele odporu v závislosti na zmene tepl.