Pre svoju seminárnu prácu som si vybrala tému epištolárnej publicistiky, pretože som s ňou priamo konfrontovaná pri práci v redakcii. Problém veľkosti priestoru určenému názorom čitateľov a príslušných inštitúcií nie je v obrázkových týždenníkoch až taký akútny ako napríklad v dennej tlači, pretože informácie nie sú až také aktuálne a spoločensky závažné, no napriek tomu sa mi zdal zaujímavý.
Hoci na Slovensku existuje dostatočný kolorit rôznorodej tlače, rozhodla som sa venovať obrázkovým týždenníkom, z ktorých som si ako špecifickú zložku vybrala tie najčítanejšie
(Live, Markíza, Plus7dní, Šarm a Život).
Vybraná vzorka zároveň vykresľuje aj čiastočnú bulvárnu žurnalistiku, preto sú podľa môjho názoru ohlasy čitateľov početnejšie a ankety žiadanejšie ako v iných periodikách.