Strategické plánovanie sa vo všeobecnosti poníma ako proces tvorby a realizácie firemnej stratégie, ktorá vychádza z podnikových cieľov a možností, pričom však zohľadňuje meniace sa marketingové príležitosti. Starostlivé plánovanie pomáha firmám byť pripravené na očakávané zmeny, predpokladať ich a čo najrýchlejšie na ne reagovať, čím si zabezpečia konkurenčnú výhodu oproti firmám s menej starostlivým plánovaním.
V rámci tejto práce chcem pokračovať vo fiktívne založenej modelovej firme Corum, spol. s r.o. a nadviazať tak na sériu prác z prvého ročníka, ktorej predmetom podnikania je najmä reklamná a propagačná činnosť. Na tejto fiktívnej firme budem demonštrovať aplikáciu štyroch základných krokov strategického plánovania, identifikujem jednotlivé strategické podnikateľské jednotky, vytvorím maticu BCG a taktiež zdôvodním začlenenie výrobkov a služieb do jednotlivých polí v rámci tejto matice.