Registrácia | Prihlásiť

Diplomová práca: Elektronický obchod na internete

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Ak v dobe priemyselnej revolúcie zohrala železnica významnú úlohu ako prostriedok prepravy tovarov a miestami kadiaľ viedla, sa uberal aj priemyselný rozvoj, tak jej súčasnú úlohu v informačnej revolúcii preberá celosvetová počítačová sieť internet, ktorá umožňuje rýchlu a spoľahlivú výmenu informácií v rámci celého sveta.
Nie je to tak dávno, keď si finančný a marketingový odborníci kládli otázky o budúcnosti internetu a snažili sa prísť na to, či sa jedná o krátkodobú novinku určenú predovšetkým technicky zdatným osobám, alebo stoja pri zrode skutočne nového média, ktoré ovplyvní mnohé oblasti nášho života podobne ako napríklad televízia.
V súčasnosti stojí táto otázka inak. internet sa skutočne vyvinul v nové, interaktívne a nesmierne dynamické médium. Otázka už nestojí:“ Bude tu ešte internet aj o pár rokov?“, ale úplne opačne “Nakoľko ovplyvní internet náš súčasný spôsob života, nákupne správanie spotrebiteľa, distribúciu informácií v spoločnosti a spôsob akým budeme v budúcnosti komunikovať.“ Predvídať budúcnosť internetu je rovnako zložité a neisté ako predpovedať vývoj akcií na burze. Jedno je však isté. Keď budú o niekoľko desiatok rokov filozofovia a sociológovia písať o našej dobe, pravdepodobne ju budú považovať za začiatok éry informačnej spoločnosti. Éry, v ktorej už nie je hlavným výrobným faktorom kapitál a pracovná sila, ale informácie. Rozvoj internetu v poslednom období zmenil tvár podnikania na celom svete. Oblasť využívania internetu v podnikaní je nová a rýchle sa rozvíjajúca. Je neporovnateľná s inými odvetviami, ktoré sú omnoho stabilnejšie. Všeobecne zaužívanou mienkou je, že jediným stabilným faktorom v tejto oblasti je práve zmena.
Elektronické podnikanie využíva informačné a komunikačné technológie na zvýšenie efektívnosti vzťahov medzi podnikmi navzájom a medzi podnikmi a potenciálnymi zákazníkmi. Využívanie najmodernejších informačných technológií môže znamenať zvýšenie výkonnosti a konkurencieschopnosti podnikov. Dnes už teda nie je aktuálna otázka či používať internet v podnikaní, ale ako ho využívať čo najefektívnejšie.
Táto práca sa zaoberá návrhom elektronického obchodu pre konkrétny podnik. Jej cieľom je predstaviť čitateľovi prostredie internetu, zhrnúť a analyzovať aktuálne možnosti využitia internetu na zefektívnenie podnikania a najmä vytvorenie funkčného prototypu elektronického obchodu pre konkrétny podnik.
Práca je rozdelená do troch tematických kapitol.
V prvej kapitole bude popísaná história internetu a internetového obchodovania na Slovensku, jeho vývoj a súčasnosť. Obsahuje základné pojmy, rozdelenie a popis služieb internetu. Zaoberá sa internetom ako prostriedkom marketingovej komunikácie.
Druhá kapitola bude analyzovať možnosti komerčného využitia internetu v konkrétnej akciovej spoločnosti. Poukazuje na rôzne spôsoby zefektívnenie podnikania pomocou internetu a analyzuje možnosti, ktoré ponúka vzájomné prepojenie informačných systémov spolupracujúcich firiem.
V tretej kapitole bude vytvorený návrh funkčného prototypu elektronickej predajne pre konkrétny podnik, postup pri jej vytváraní, výber najvhodnejšieho softvérového riešenia a spôsob technického zabezpečenia, pričom budú využité poznatky z predchádzajúcej kapitoly. Taktiež budú načrtnuté širšie možnosti využitia takto vytvoreného elektronického obchodu jeho umiestnením a sprevádzkovaním na intranetovej sieti podniku pre potreby pracovníkov a zamestnancov firmy.
Hodnotenie (0x):