Komunikácia je základným spojovacím článkom medzi ľuďmi v procese riadenia. Len prostredníctvom komunikácie môžu ľudia v každej organizácii pracovať efektívnejšie ako celok. Komunikácia a komunikačný proces na jednej strane zjednocuje ľudí, ktorí v ňom pracujú a rozdielnou mierou sa zúčastňujú na jeho úspechu, a na strane druhej vstupuje do všetkých procesov riadenia a podmieňuje ich kvalitu a efektívnosť. Komunikačné zručnosti sú jedným zo základných predpokladov nielen úspechov v zamestnaní, ale aj dobrých vzťahov na pracovisku. V každodenných situáciách musí každý zamestnanec komunikovať slovne aj neverbálne so zákazníkmi, kolegami, či nadriadenými. Pomocou pozitívnej komunikácie môže zlepšiť nielen svoju prácu, ale aj kvalitu svojho života. Niektorí ľudia sa s vyvinutými komunikačnými schopnosťami narodili, iní na nich musia popracovať. Efektívne komunikovať sa môže naučiť každý. Komunikácia má svoje pravidlá, pričom každý z jej druhov má svoje vlastné zákonitosti. Efektívnosť komunikácie, ako aj úspešná prezentácia manažérov na pracovných rokovaniach a obchodných jednaniach s domácimi či zahraničnými partnermi je ovplyvnená rôznymi činiteľmi, ku ktorým patria odborné vedomosti, pohotovosť myslenia, kultivovanosť vyjadrovania, samotné správanie, presvedčivé vystupovanie v zmysle zásad spoločenského styku a pod. Úloha a význam komunikácie vplyvom globalizácie a internacionalizácie v manažérskej praxi neustále rastie. Rozvíjajú sa jej jednotlivé druhy, typy, formy, vznikajú nové komunikačné postupy a techniky, ktorých cieľom je uľahčiť proces výmeny informácií v rozsiahlom podnikateľskom prostredí, v prosperujúcich podnikoch, organizáciách a spoločnostiach. Cieľom mojej práce je zdôrazniť význam komunikácie pri práci manažéra, predstaviť niektoré komunikačné techniky a manažérske štýly a poukázať na dôležitosť dôkladnej prípravy pri vedení porád a ich prezentácii.