V súčasnosti si podnikateľské subjekty začínajú oveľa viac pripúšťať, že ak chcú prežiť, musia uspokojovať potreby zákazníka. Ak chce podnik vyrábať produkty, ktoré plne uspokoja zákazníka, musí tieto potreby zisťovať a prispôsobovať svoj sortiment a ponuku požiadavkám zákazníka. Nemenej dôležité je pre firmu mať poznatky o konkurenčných firmách. Na základe týchto, ale i mnohých iných informácii z trhového prostredia, podnik dokáže predpokladať, aký sortiment by mal svojím zákazníkom ponúkať, aký prejavia odberatelia záujem o tento tovar a ako akceptujú cenu za tieto výrobky. Spokojní zákazníci vnímajú nielen kvalitu výrobkov, ale aj značku a na základe pozitívnych skúseností sa rozhodujú aj pri kúpe iných výrobkov. V mojom semestrálnom projekte sa zaoberám analýzou slovenského trhu papierovej hygieny a postavenia produktu Tento De Luxe na ňom . V prvej časti charakterizujem mikro a makro prostredie spoločnosti, predmet jej činnosti, jej výrobný sortiment. Zaoberám sa aj charakteristikou hlavných konkurentov na slovenskom trhu. V druhej časti som sa zamerala na charakteristiku produktového portfólia spoločnosti. V tejto časti riešime návrhy týkajúce sa cieľovej skupiny, názvu, dizajnu, farby a kvality papiera, veľkosti balenia, ... Tretej časti podrobnejšie charakterizujem produkt - kvalita papiera, cena, distribúcia a komunikácia. V štvrtej časti sa pozerám podrobnejšie na situáciu na slovenskom trhu papierovej hygieny - z hľadiska sortimentnej skladby u jednotlivých výrobcov a na cenovú hladinu produktov. Piata časť obsahuje analýzu vlastností produktu.