Etika je súčasťou života každého človeka. Pre podniky je dodržiavanie jej zásad veľmi dôležité. Dodržiavanie etických, morálnych a právnych noriem vytvára imidž spoločnosti. Spoločnosť, ktorá dbá na etiku, vyjadruje svoj vzťah k svojim klientom, obchodným partnerom, ale aj svojim zamestnancom. Prostredie, vzhľad, oblečenie by mali byť pre firmu veľmi dôležité. Vyjadruje tým úctu ku klientom, obchodným partnerom, ale zároveň si zamestnanci prejavujú úctu navzájom. Etické kódexy majú napomáhať firmám dodržiavať morálne zásady. Určujú pravidlá správania sa na pracovisku, voči kolegom, partnerom, akcionárom,...a samozrejme klientom. Preto by sa každá spoločnosť mala snažiť vytvoriť etický kódex a pridŕžať sa ho. Cieľom našej práce teda bolo priblížiť problematiku etických kódexov, spôsob ich zostavovania a ich obsah. Na uvedenie príkladu etického kódexu sme si vybrali kódex skutočnej firmy a zanalyzovali sme jeho správnosť, opodstatnenosť a uviedli sme jeho nedostatky. Pri práci sme postupovali spôsobom od všeobecného ku konkrétnemu, teda najprv sa zaoberáme definovaním pojmov a potom rozoberáme konkrétny etický problém. Pri vysvetľovaní pojmov sme sa opierali o literatúru uvedenú na konci našej práce. Pri samotnom etickom kódexe sme sa snažili poukázať na jeho nedostatky, možnosti zneužitia a spôsob jeho nápravy, teda ako by mal podľa nás vyzerať.