Vykonávanie kontrol, hodnotenie jednotlivých aspektov, rizík a ohrození v organizácii predstavuje prirodzenú snahu organizácie mať okolie, ktoré vplýva na výsledky podnikania, pod kontrolou. Činnosti s týmto súvisiace sa potom stávajú súčasťou riadiacich procesov každej úspešnej organizácie. Následná realizácia nápravných a preventívnych činností smerujúca k odstráneniu zistených nedostatkov vedie k zlepšeniu fungovania organizácie. Jedným z hlavných kľúčov k úspechu McDonald´s je prísna a pravidelná kontrola, ktorá zabezpečuje firme kvalitu výrobkov a služieb, dôveru zákazníkov, lepšie plánovanie, znižovanie nákladov a mnoho ďalších aspektov. Stratégia McDonald´s je postavená na štyroch pilieroch: - kvalita, - obsluha, - čistota, - primerané ceny. Dodržiavanie kontroly týchto štyroch pilierov zaraduje spoločnosť McDonald´s ako hlavnú prioritu a cestu k úspechu