Vzdelávanie v problematike manažérstva kvalily v súčasnosti patri medzi aktivity mimoriadneho významu, či už v hospodárskej praxi, alebo v rôznych formách vzdelávacej sústavy. V dôsledku extrémnej orientácie hospodárskych organizácií na aplikáciu noriem ISO pri budovaní systému manažérstva kvality aj problematika vzdelávania je v podstate orientovaná týmto smerom, čo vedie k nedoceneniu manažérstva kvality ako vedného odboru nielen u absolventov rôznych vzdelávacích aktivít, ale aj u špecialistov v manažérstve kvalily. Popri spomenutej až nezdravej orientácii na aplikáciu noriem ISO a stotožňovaní u manažérstva kvality s touto aplikáciou svoju úlohu zohráva aj študijná literatúra, ktorá sa vo vzdelávaní v tejto problematike používa a ktorá je tiež zameraná na spomenutú problematiku noriem ISO. Študijných a literárnych prameňov v slovenskej reči, ktoré by manažérstvo kvality vysvetľovali v širších súvislostiach, je nedostatok. Vysokoškolská učebnica, ktorá sa Čitateľovi v rámci tejto publikácie dostáva do rúk, jc pokusom o odstránenie tohto nedostatku. Zároveň však treba podotknúť, že ako každá vysokoškolská učebnica je do značnej miery ohraničená rozsahom. Nevyhnutnou podmienkou pre pochopenie problematiky manažérstva kvality v plnej širke sú prednášky v rámci vyučovacieho procesu. Vydávanie vysokoškolských učebníc je v súčasnosti do značnej miery limitované finančnými prostriedkami. V tejto súvislosti nemožno nespomenúť, že táto učebnica bola vydaná vďaka porozumeniu, pochopeniu a finančnej podpore sponzorov, menovite Tatravagónke Poprad a.s. a Krajskej pobočke Prvej komunálnej banke v Trnave. Autori aj touto formou vyslovujú predstaviteľom týchto organizácií svoje poďakovanie.