Registrácia | Prihlásiť

Bakalárska práca: Porovnanie poskytovaných služieb vybraných vybraných expresných prepravných spoločností v SR

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Rastúcu ekonomiku reprezentujú predovšetkým rozvíjajúce sa spoločnosti. S ich expandovaním však rastie dopyt aj po logistických službách. Do tejto skupiny zároveň patrí aj expresná preprava. Aj po tomto druhu služieb rastie dopyt. Expresná preprava predstavuje náročnejšie logistické služby tzv. biznis to biznis preprava t.j. od dverí k dverám s garantovaným časom čiže presne stanoveným dňom a hodinou. Európska komisia jednoznačne stanovila, že expresná služba nie je univerzálnou službou, pretože sa od nej odlišuje tvorbou vyššej pridanej hodnoty. Na trhu poštových služieb v súčasnosti možno hovoriť o konkurencii zahraničnej a domácej. Zo strany zahraničných skupín ide o veľké nadnárodné spoločnosti s moderným logistickým a prepravným zázemím po celej Európe, poskytujúcich služby v medzinárodnom i tuzemskom styku (UPS Slovak parcel service s.r.o., IN TIME s.r.o., DHL Expres Slovakia s.r.o, TNT Express Worldwide s.r.o., DPD s.r.o., Inspekta Slovakia s.r.o. s licenciou na poskytovanie služieb v sieti FedEx Corp., Lindbergh & Dachser, a.s.). Domáca konkurencia sa orientuje najmä na oblasť zrýchlenej prepravy zásielok, kuriérskych služieb a neadresných reklamných zásielok. Ide o spoločnosti TEN Expres Slovakia, s.r.o, Inspekta Slovakia, s.r.o., ReMax Courier Service, s.r.o., M&G Expres Spedition, s.r.o Nakoľko trend vývoja expresných služieb ukazuje rastúcu tendenciu, prognózy naznačujú že podiel klasickej pošty sa bude znižovať, keďže nebude možné udržať krok so silnými nadnárodnými spoločnosťami, ktoré disponujú jednotne riadenou celosvetovou sieťou, a ponúkajú porovnateľné podmienky a kvalitu poskytovaných služieb. Tieto spoločnosti ovládajú asi 90 % celosvetového expresného trhu a netaja sa zámerom trh úplne ovládnuť. Predpokladá sa však, že tieto spoločnosti neohrozia ostávajúci 10% podiel pošty, nakoľko sú sústredení prevažne na veľkých zákazníkov. Skôr sa však predpokladá ich prienik na balíkový trh. V tejto oblasti sa bude musieť preto aj SP, a.s. zamerať na tzv. malých, stredných a náhodných zákazníkov, t. j. takých, ktorí pri rozhodovaní riadia cenou, alebo uvažovať o spolupráci s jedným z „veľkej štvorky“. No pre expresného prepravcu neznamená väčší objem zásielok, len jednoduché zväčšenie kapacít. Vyžaduje to súčasne zmenu riadenia kvality a rovnako aj procesov vnútri firmy.
Hodnotenie (0x):