Marketingové nástroje zaoberajúce sa rozdeľovaním trhu sa dajú rozdeliť do troch častí: segmentácia trhu, výber cieľového trhu a stanovenie pozície výrobku na trhu. Vo svojej práci sa budem zaoberať prvým krokom - segmentáciou trhu. V tejto práci som použila analyticko-syntetickú metódu
Túto tému som si vybrala pre jej nesmiernu dôležitosť. Každý podnik sa snaží nachádzať tie správne cesty ku svojim zákazníkom. Segmentácia trhu napomáha nachádzať zákazníkov podniku a pochopiť ich potreby a želania. Praktickou časťou mojej práce je dotazník, ktorého cieľom bolo zistiť spoločné charakteristiky segmentu mladí ľudia s vyšším rozpočtom na nákup produktov ako je oblečenie, obuv a doplnky.
Segmentácia trhu nie je len výber vhodnej skupiny potenciálnych zákazníkov. Je to forma marketingovej stratégie. Prispôsobovanie produktu a marketingového mixu potrebám konkrétneho segmentu prináša podniku komparatívnu výhodu pred ostatnými.
Úlohou predávajúcich je nájsť skupinu alebo skupiny kupujúcich, ktorí potrebujú alebo chcú, majú schopnosť, vôľu a oprávnenie kúpiť si produkt predávajúceho. Kupujúci, ktorí si vybrali jeden konkrétny produkt majú nejaké spoločné znaky. Tvoria skupinu s inými kupujúcimi. Každý z kupujúcich sa nachádza vo viacerých skupinách. Tak sa trh rozdeľuje na množstvo skupín.
V modernom poňatí marketingu, úlohou predávajúcich už nie je hľadať dopyt po tom, čo výrobok existuje. Cestou nie je odhaliť skupinu ľudí na trhu, ktorí predstavujú potenciálnych zákazníkov pre náš produkt. Dnes musí predávajúci najprv poznať správanie, odlišnosti, záujmy kupujúcich. Musí nájsť skupinu ľudí, ktorých požiadavky nie sú v súčasnosti dobre uspokojené a na základe ich požiadaviek priniesť na trh, to čo ich uspokojí. Cieľom je teda ponúknuť produkt niekomu, koho dobre poznáme a kvôli komu sme produkt vytvorili.