Všetci sa pravdepodobne zhodneme na tom, že efektívna komunikácia je základným nástrojom riadenia a vedenia ľudí. Paradoxne, komunikácia je veľmi často aj v úspešných firmách a organizáciách delegovaná na komunikačné oddelenie v rámci funkčnej štruktúry organizácie a podceňuje sa význam a dosah priamej komunikácie manažérov na všetkých úrovniach riadenia.
Každodenná manažérska činnosť je veľmi rozmanitá. Oproti minulosti sa zmenila najmä v tom, že jej charakter je menej prikazovací a represívny, zato viac komunikatívny. Komunikácia tu je dvojsmerná, od špičky manažérskej pyramídy k jej základu a naopak. Základné úlohy manažéra sa delia do nasledujúcich bodov: 1. Plánovanie; 2.Organizovanie; 3. Výber pracovníkov a ich rozmiestňovanie; 4.Vedenie; 5. Kontrola. Ich plnenie určujú schopnosti a skúsenosti manažérskej práce. Významná a rozsiahla časť práce manažmentu je zameraná na prácu s ľuďmi, preto riadenie ľudských zdrojov predstavuje jeho najdôležitejšiu a najzodpovednejšiu úlohu.