manažerstva kvality a významní predstavitelia v oblasti kvality Čo je to kvalita? ARISTOTELES: -kvalita je to, čo odlišuje daný predmet od iného. CROSBY: -zhoda spožiadavkami (pozícia výrobcu). JURAN: -vhodnosť kpoužitiu (pozícia používateľa). Co je kvalita produktu? -Zhoda s požiadavkami -Jednoduché používanie -Stupeň plnenia funkcií -Šetrnosť k prostrediu -Spoľahlivosť -Hodnota pre zákazníka -Vnímateľnosť -Pružnosť reakcie Kvalita je miera s akou súbor vlastných charakteristík splná požiadavky STN EN ISO 9000 História systémov kvality 1947-vznika ISO organizacia v Londyne(dnes v Zeneve) 1987 -organizácia ISO vydáva prvé normy zoblasti zabezpečovania kvality -normy ISO radu 9000.Tieto obsahujú zosumarizovanie požiadaviek zákazníkov, určujú postavenie vedenia podniku vo vzťahu ku kvalite (zodpovednosť vedenia). Hlavnou dominantou noriem je orientácia na zákazníka. 1994 -ISO 9000 (2. vydanie -revidované). 2000 -ISO 9000: 2000 (3. vydanie -veľká revízia).ISO normy boli redukovane na zakladne 3 normy Guru (Otcovia) Kvality