Komunikácia je základným spojovacím článkom medzi ľuďmi v procese riadenia. Len prostredníctvom komunikácie môžu ľudia v každej organizácii pracovať efektívnejšie ako celok. Komunikácia má veľa foriem a úrovní. Komunikujeme rečou, jej slovným zložením, dynamikou a zafarbením, gestikuláciou, polohou tela, mimikou, pohľadom. Pre človeka je nanajvýš dôležité, že bez komunikácie nie je možné budovanie vzťahov a bez vytvárania fungujúcich vzťahov nie je možné pracovať v tíme ani tím viesť.
Odpoveď na otázku „prečo komunikovať?“ môže mať rôznu podobu: • pre efektívnejšie vedenie • pre držanie ľudí „v obraze“ • pre kvalitnejšie prepojenie ľudí s organizáciou a: • zvýšenie motivácie • zvýšenie záujmu o organizáciu • pre lepšie medziľudské vzťahy a pochopenie medzi: • šéfom a podriadenými • kolegami • ľuďmi v organizácii a mimo nej Efektívnosť komunikácie, ako aj úspešná prezentácia manažérov na pracovných rokovaniach a obchodných jednaniach s domácimi ale i zahraničnými partnermi je ovplyvnená niekoľkými činiteľmi, ku ktorým patria odborné vedomosti, pohotovosť myslenia, kultivovanosť vyjadrovania, samotné správanie, presvedčivé vystupovanie v zmysle zásad spoločenského styku a pod. Účinnosť týchto činiteľov sa riadi nielen stupňom vedomostí a zručností, ale aj vedomosťami účastníkov komunikačného procesu z niektorých odborov psychológie, a to najmä psychológie osobnosti, psychológie činnosti, konania a správania, sociálnej psychológie, psychológie práce, inžinierskej psychológie, psychológie obchodu a pod. Komunikácia človeka s človekom je v centre pozornosti nielen psychológov, ale aj predstaviteľov iných odborov - sociológov, ekonómov, filozofov, právnikov, učiteľov a ďalších.