Prax manažmentu musí rešpektovať ľudskú stránku existencie organizácie. Aby pracovníci jednali v súlade s cieľmi organizácie, je potrebné im zaistiť pozitívnu existenciu. Kvalita existencie človeka v organizácii nemôže mať byť podriadená požiadavke zaistenia efektívneho jednania, ale musí mať etické dimenzie. Ak je však organizácia neefektívna, je deformovaný aj život jeho príslušníkov a dochádza k psychologickému vnútornému rozchodu človeka s organizáciou a narušeniu ich integračných väzieb. Pod etikou rozumieme sústavu noriem o mravnom správaní a od toho závisí kultúra a úspech vedúceho pracovníka a tým aj organizácie. V práci sa zaoberám sociálnou zodpovednosťou, aspektmi sociálnej zodpovednosti, charakterizujem vnútorné a vonkajšie spoločenské prostredie. Posledná kapitola je venovaná samotnej etike v podnikaní a manažmente, je v nej obsiahnutý etický profil manažéra, etické štandardy a etické kódexy.