Informačné systémy predstavujú v 2'. storočí súčas: každodenného života. Ich hlavnou úlohou je zjednodušovať prácu s údajmi, pripadne celkom nahradiť prácu Človeka s dátami. Kec však informačné systémy budeme chápať v širšom ponímaní ako prostnedok prinášajúci bázu dôležitých informácií, je hlavnou úlohou informačného systému automatizoval zbieranie dôležitých, presných, včasných, úplných a správnych informácií, ktoré následne spracuje a vo vhodnej forme sprostredkúva konečnému užívateľovi. Informácie vo svojom veľkom objeme a nie vždy v zodpovedajúcej kvalite nás sprevádzajú na každom kroku. Problém ich kvantity a kvality pre.bežného konzumenta" nie je až taký zavažný, pretože zväčša si sám nenákladne zvolí, po ktorých informáciách chce vôbec siahnuť. Problematické sú však niektoré oblasti pracovného života, kde informácie hrajú kľúčovú rolu a získanie týchto informácií významnou nákladovou položkou. K takýmto pozíciám zaraďujeme aj prácu manažéra, ktorý informácie nutne potrebuje ako nevyhnutnú podporu pre korektné rozhodovanie a exekúciu rozhodnutí v daných podmienkach. V súvislosti s manažérmi sa ustálilo viacero typov informačných systémov, ktoré uľahčujú ich prácu a pnnášajú do ich konaniu nový kvalitatívny rozmer.Vo svojej práci sa chcem venovať tejto problematike, pretože vhodné a primerane nákladovo náročné informácie dokážu priniesť obrovský úžitok. Pri identifikácií potrebných informácií nám v súčasnosti pomáhajú informačné systémy, ktoré okrem iného informácie spracujú a sprostredkujú. Vzhľadom nato, že pracujem ako praktikant predsedu predstavenstva spoločností Volkswagen Slovakia, a.s., kde sa denne stretávam s veľkým množstvom informácií z interných a externých zdrojov, by som chcel predstaviť riešenie informačných systémov v tejto spoločnosti.