Outsourcing je magické slovo, ktoré sa v súčasnosti aj u nás začína používať vo vzťahu k informačným systémom, ako aj k informačným a komunikačným technológiám. Outsourcing, ako strategický organizačný nástroj, môžeme zadefinovať ako nákup vybraných činností a služieb od externého špecializovaného dodávateľa. Outsourcing je trend, ktorý je už v zahraničí veľmi rozšírený a v oblasti strednej Európy dosahuje výrazný rast. Je jednoduchým prostriedkom ako zvýšiť efektivitu podnikania, umožňuje sústrediť sa na hlavný cieľ podnikania a získať tak konkurenčnú výhodu. Uľahčuje dlhodobé plánovanie časti nákladov a zabezpečuje profesionálny servis v danej oblasti. Ako outsourcing sa v ekonómii označuje odovzdanie vnútropodnikových aktivít zvyčajne nesúvisiacich s hlavnou činnosťou podniku na externý subjekt (ako napríklad subdodávateľa). Outsourcing je teda špeciálna forma externého obstarávania predtým interne vykonávaných výkonov, pričom je zmluvne stanovená dĺžka a predmet výkonu. Outsourcing informačných systémov je najmodernejší spôsob správy informačných technológií v podnikoch, ktoré sa nezaoberajú informačnými technológiami a pre ktorých je informatika iba nástrojom pre dosahovanie strategických cieľov. Mnohé podniky sa stretávajú s problémom, ako správne a efektívne prevádzkovať svoj informačný systém, pretože jeho prevádzkovanie je spojené s pomerne veľkými investičnými nákladmi, organizačnými a prevádzkovými problémami. Náročnosť na riadenie, koncepčnosť a rýchle zmeny v technológiách zapríčiňujú ťažko predvídateľné zvýšenie nákladov na informačné technológie.