Slovensko poskytuje všetkým deťom bez rozdielu právo na vzdelanie. K tomu, aby sa mohli vzdelávať, musia sa naučiť predovšetkým čítať a písať. Nemôžeme pochybovať o tom, že práve zvládnutie techniky písania a čítania má mimoriadny význam pre naše ďalšie vzdelávanie sa. Prevažná väčšina detí to zvládne veľmi ľahko, ale predsa sa nájdu také, ktoré s tým majú nemalé problémy. Je pozoruhodné, že práve tie majú častokrát nadpriemernú inteligenciu. (Špecifické vývinové poruchy učenia, neuvedený dátum) „Problémy s učením má päť až desať percent žiakov“(Štefan Podolinský, 2004). Medzi najvyskytovanejšie vývinové poruchy patrí dyslexia, dysgrafia a dyskalkúlia. Ďalšími sú dysortografia, dyspraxia, a iné (Śpecifické vývinové poruchy učenia, neuvedený dátum). „Podľa štatistických údajov dyslexia postihuje 4% - 15% detí, pričom viac chlapcov ako dievčatá v pomere približne 7:3“ (Kvietok Alexander, PhDr., 2003). Dyskalkúlia trápi viac dievčatá.