Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Obchodné reťazce

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
* Obchodné domy sa rýchlo rozširovali v prvej polovici 19. storočia. Po druhej svetovej vojne však nastal ich útlm v dôsledku rozvoja iných typov maloobchodných predajní.

V súčasnosti sa opäť snažia o návrat. Mnohé z nich otvorili pobočky v predmestských nákupných centrách, menia štýl predaja, prenajímajú niektoré priestory cudzím firmám. Iné obchodné domy experimentujú so zásielkovým obchodom a telemarketingom.. V snahe usporiť svoje náklady znižujú počty svojich pracovníkov a množstvo ponúkaných služieb.

* Obchodné reťazce výraznejšie vstúpili na slovenský trh v roku 1999, ich skutočný boom sa však začal až v roku 2000.
Pozícia najsilnejších obchodných spoločností sa neustále posilňuje.

Mohutný nástup obchodných reťazcov na trhu v rozhodujúcej miere spôsobil štrukturálne zmeny na trhu maloobchodu, veľkoobchodu, ako aj na trhu dodávateľov tovarov do maloobchodných reťazcov.

Ekonomický tlak zahraničných obchodných reťazcov prinútil slovenských obchodníkov vytvoriť vlastné integračné aliancie.
Hodnotenie (0x):