Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Seminárna práca z Marketingu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Marketing vzťahov - bol poprvykrát definovaný v 80. rokoch minulého storočia. Marketing vzájomných vzťahov - v podnikoch poskytujúcich služby - znamená prilákanie, udržanie a posílenie vzťahov so zákazníkom.
Z hľadiska marketingového myslenia je prilákanie nových zákazníkov iba prvým krokom marketingového procesu. Sú tu ešte ďalšie tri perspektívy:
1. Spôsob chápania vzťahov sa v podnikoch mení. Skorší dôraz na transakciu ustúpil strategickej orientácie na vzťah, ktorého cieľom je udržanie zákazníka a nadviazanie dlhodobej vzájomnej spolupráce
2. Podniky sa zameriavajú aj na ostatné interakčné trhy. Okrem trhov spotrebyteľa začínajú podniky kultivovať vzťahy s ostatnými externými trhmi.
3. Podniky si musia uvedomiť, že kvalita, služba zákazníkovi a ostatné marketingové aktivity tvoria vždy jeden celok.
Marketing sa snaží tieto elementy vzájomne prepojiť a ich kombináciou zaistiť pôsobenie synergického efektu.
Hodnotenie (0x):