Informácia o režime dňa je prenosný prostriedok, pomocou ktorého určené prostredie naznačuje deťom miesto a postup činností. V neznámom prostredí môže byť použité na predznačenie použiteľných zmien a na priebežné začlenenie nových aktivít do dennej rutiny. Na základe prístupnej informácie o režime dňa dieťa vie, čo sa kde má urobiť, ako aj to, v akom poradí nasledujú jednotlivé činnosti. Zobrazuje plynutie času a jeho zadelenie. Môže obsahovať i mnohé ďalšie doplňujúce informácie, napr. i fotografie osôb, ktoré sa zúčastňujú činností, okolnosti, podmienky, alternatívne možnosti prispôsobené nárokom dieťaťa. Nasledovné organizačné formy denného režimu: Hry a činnosti podľa voľby detí (tvorivé hry) - tzv. tvorivé hry, v ktorých sa uplatňuje spontaneita a tvorivá aktivita dieťaťa. Ranné cvičenie - sa realizuje každý deň, a to spravidla integrovane v rámci dopoludňajších výchovno-vzdelávacích činnosti. Telovýchovné chvíľky Zamestnanie- sa realizuje v závislosti od výberu cieľov a konkrétneho obsahu. Didaktické aktivity - sa realizujú v súlade s vyššie uvedenou odborno-metodickou charakteristikou. V didaktických aktivitách sa plynule striedajú rozmanité hry a výchovno-vzdelávacie činnosti detí, ktoré sa vzťahujú na ciele a obsah jednej, alebo niekoľkých výchovných zložiek realizovaných súbežne. Pobyt detí vonku - sa uskutočňuje každodenne s rôznym obsahovým zameraním. Záujmové činností - (v odpoludňajšom čaše), v ktorých sa okrem spontánnych hier spresňujú a upevňujú získané poznatky dieťaťa prostredníctvom rôznych tvorivých činnosti; výrazne sa uplatňuje individuálny prístup učiteľky k dieťaťu.