Zjednodušene je M veda alebo podnikateľská filozofia. O jeho dôležitosti v dnešnej dobe svedčí aj to, že sa vyučuje sa nielen na ekonomických, ale aj na mnohých iných typoch škôl.
Podľa Bauera ho možno chápať v užšom, širšom a rozvinutom zmysle: • v užšom predstavuje takú podnikateľskú činnosť, ktorá v záujme uspokojovania potrieb a želaní zákazníkov skúma trh za účelom poznania potrieb, vytvára trhom požadované výrobky a služby, oboznámi s nimi spotrebiteľov, určí ceny, zorganizuje predaj produktov a ovplyvňuje kupujúcich • v širšom určitú podnikateľskú filozofiu, uplatňovanú v celom podniku, firma ako celok sa má stotožniť so svojimi zákazníkmi, vcítiť sa do ich problémov a riešiť ich - úlohou vrcholového manažmentu je integrovať marketingový prístup do všetkých podnikových funkcií a činností • v rozvinutom prekračuje oblasť podnikateľskej, ziskovej sféry a uplatňuje sa aj v oblasti neziskovej činnosti (školstvo, politika, armáda, cirkev)
Marketing v praxi môže byť: 1. Podnikateľskou filozofiou 2. Spôsobom podnikateľského uvažovania a myslenia 3. Metódou podnikateľskej činnosti 4. Podnikovou funkciou 5. Organizačným útvarom