Význam a úlohu etiky v marketingovej komunikácii azda najlepšie vystihuje tento citát: „Keď právo nestačí a etika sa nás netýka, tak je zle. A nielen v reklame“ (Horňák, P. 2003, s.63). Tieto slová obsahujú hlbokú pravdu, na ktorú sa však často zabúda. Chcem sa preto zaoberať témou z oblasti etiky. Je jednou zo základných súčastí kultúry danej spoločnosti a kritériom merania jej vyspelosti. Jej úlohou spočíva v snahe o dodržiavanie etických zásad v jednotlivých oblastiach nášho života. To platí aj pre sféru reklamy(Horňák, P. 2003, s.64). Cieľom mojej práce je objasniť problematiku etiky v reklame. Moje dôvody sú jednoduché. Reklama je fenomén, ktorý má obrovskú moc. Je schopná modifikovať myslenie a chovanie más. Je to účinná zbraň manipulácie, s ktorou sa musí zaobchádzať veľmi opatrne. Vždy to tak ale nie je. Hranice sú často prekračované a následky môžu mať veľký rozsah. Reklama, ale aj celá oblasť marketingovej komunikácie sa stala aj na Slovensku po roku 1989 integrálnou súčasťou trhovej ekonomiky. Pri pohľade na uplynulé roky je zrejmé, že reklama sa zmenila vo svojej kvalite i kvantite. Dôkazom toho je aj nárast finančných prostriedkov, ktoré investujú zadávatelia do tejto oblasti, ale aj zvyšovanie kreatívnej úrovne, či množstvom reklamných výpovedí, ktorými sme oslovovaní na každom kroku. Zmenila sa aj legislatíva v tejto sfére a to dobrým smerom. Príkladom je zákon o reklame, samoregulácia v oblasti etiky zásluhou Rady pre reklamu, viaceré právne normy, nariadenia a etické kódexy reklamy (Horňák P. 2003, s.4). Tieto plnia funkciu regulátora a usilujú o ochranu konečného spotrebiteľa. Vzhľadom na ich význam im venujem časť svojej práce.