Pri výbere témy na maturitnu pracú som u rozhodol pre zhotovenie zosilňovača Keďže som hudobník rozhodol som sa pre stavbu gitarového zosilňovača, pretože môj kama/si vždy tužil po Jampovom" gitarovom kombe Pri hre na gitaru často používa skreslený zvuk a preto som sa rozhodol pre postavenie _lampovq~ gitarovej Júavy- Je to vlastne elektronkovy zosilňovač, ktorý ma prirodzenejšie a plnšie gitarové skreslenie ako tranzistorové aparáty a umiestňuje sa na vrch gitarovej reprobedne (preto názov „hliva") Rozhodol som sa postaviť 50W zosilňovač Veľkou výhodou lampovych zosilňovačov, ktorá sa využíva hlavne v gitarových zosilňovačoch je jemnejší nábeh skreslenia pri prebudení (limitácii) zosilňovača Ak prebudíme tranzistorový stupeň dojde k okamžitému orezaniu vrchov signálu a to vytvára nepríjemný rezavý zvuk s vysokým podielom nepárnych harmonických zložiek, ktoré uchovmma ako nepríjemný zvuk Flcktrônky sa ale v siave prebudenia správajú inak Orezanie signálu pri limitácii je postupné (nie skokovne ako u polovodičov) a pri prebudení vzniká oveľa vač-si podiel parných harmonických zložiek, ktoré su pre ucho prirodzené a pekne znejúce Chovanie sa ekkírocuek pn prebudení tkufaju konStrukien viac. 6 menej úspešne nasimulovať rôznymi zapojeniami aj s použitím najnovších ľ>A prevodníkov, ale nikdy sa plne nepriblížia zvuku starej dobrej lampy To je hlavný dôvod, prečo muzikanti nikdy nepreili na zosilňovače osadené polovodíCmi. ale ostávajú pri zamatovo znejúcom clekironkovom zvuku