Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing - (Teoretické základy marketingu, Marketing a spoločnosť, Marketingové prostredie...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
1.1 Obsah a podstata marketingu

Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.

Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1.) potreby - ľudská potreba je stav pocižovaného nedostatku
2.) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3.) dopyt
4.) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5.) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6.) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7.) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8.) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie

Marketing možno tiež považovať za trojstupňovú kategóriu:
1. základný stupeň
Marketing sa považuje za podnikateľskú filozofiu, resp. predstavu o svete, ktorá spočíva v systematickom presadzovaní aspektu spotrebiteľa s cieľom lepšie reagovať na jeho potreby.
Poznáme výrobnú a marketingovú filozofiu. Rozdiely medzi nimi:
...
Hodnotenie (0x):