Podniky si potrebu zamestnancov s vysokou úrovňou pracovnej spôsobilosti riešia nielen systematickým vyhľadávaním schopných, odborne a psychicky pripravených uchádzačov o prácu z vonkajších zdrojov, ale aj vzdelávaním a rozvojom vlastných zamestnancov v súlade so svojimi strategickými záujmami a potrebami. Vzdelávanie zamestnancov predstavuje permanentný proces, v ktorom nastáva prispôsobenie a zmena pracovného správania, úrovne vedomostí, zručností a motivácie zamestnancov podniku. Výsledkom je zníženie rozdielu medzi aktuálnymi kompetenciami zamestnancov a požiadavkami na nich kladenými. Hlavným cieľom podnikového vzdelávania je na základe permanentného formovania pracovného potenciálu utvoriť podmienky na efektívne plnenie úloh podniku a na jeho konkurencieschopnosť na trhu. Výsledky vzdelávania sa v praxi konkrétne prejavujú prostredníctvom zvýšenia výkonu zamestnancov a úrovne poskytovaných služieb, sebarealizácie a spokojnosti zamestnancov, ich lojality voči podniku a úspory času i finančných nákladov pri rozmiestňovaní zamestnancov (v rámci adaptácie, pri funkčnom postupe, preradení a pod.) Formovanie pracovného potenciálu podniku vyžaduje jednak odbornú prípravu zamestnancov, ktorá im pomáha predovšetkým pri vykonávaní súčastného zamestnania, jednak odbornú prípravu zamestnancov, ktorá im pomáha predovšetkým pri vykonávaní súčasného zamestnania, jednak rozvoj zamestnancov, ktorý je smerovaný predovšetkým na zvládnutie budúcich povinností a súvisí s plánovaním a riadením kariéry.