S rozvojom moderných technológií a s technologickým pokrokom vstupuje ľudstvo do doby, keď sa technika stáva neoddeliteľnou súčasťou každodenného života. Moderná technológia mení vzťahy s klientmi a vytvára nové príležitosti. V minulosti bola technológia v očiach ľudí nevyhnutným zlom a drahým prostriedkom nespĺňajúcim očakávania do neho vkladané. Situácia sa však začína meniť a postupom času sa stala aj kľúčovou pre fundamentálne zmeny funkcií požadovaných od bánk a základným nástrojom na poskytovanie bankových služieb cez telefón priamo ku zákazníkovi. Zákazník má potreby disponovať s peňažnými prostriedkami na svojom účte kdekoľvek, kedykoľvek a čo najrýchlejšie. Banky v snahe prispôsobiť sa a vyhovieť potrebám svojich klientov využívajú moderné technológie v čo možno najväčšej miere.
História zavedenia technologickej distribúcie súvisí s rozvojom osobných počítačov a komunikačných systémov. Postupne sa mení aj profil klienta. Klient sa stáva náročnejším, menej lojálnym a viac informovaným. Všeobecne sa znižujú marže bánk, rozširuje sa konkurenčné prostredie, čo spôsobuje prevratné zmeny v distribúcii bankových služieb. Technológia sa dostáva na popredné miesto a stáva sa jednou z najdôležitejších prvkov úspechu. V práci si ukážeme ako sa premietol vstup moderných technológií do prostredia bankovníctva, priblížime si spôsob elektronického obchodovania a využívania elektronických platobných prostriedkov.