V súčasnom období, keď naša spoločnosť zápasí so spoločensko-ekonomickými zmenami a problémami, si kladieme otázku ako zvýšiť úroveň školy a poskytnúť žiakom patričné množstvo vedomostí a zručností, ktoré budú potrebovať pre život. Humanizácia a demokratizácia v školstve sa často chápe nesprávne a azda najviac zo všetkých predmetov sa to prejavuje v telesnej výchove. V období vedecko-technického rozvoja nastáva úbytok pohybovej aktivity, zvyšuje sa sedavý spôsob zamestnania, zvyšujú sa nároky na duševnú činnosť. V praxi dorastá generácia závislá od počítačov a konzumentov televíznej obrazovky s prakticky 50 % výskytom obezity a rastových deformácií už v mladom veku. Preto je dôležité kompenzovať prirodzený úbytok telesnej práce, pohybovej aktivity a vytvárať podmienky k tomu, aby sa cieľavedomá pohybová aktivita stala súčasťou životného štýlu. Dôležitým prostriedkom dosiahnutia tohto cieľa už v období školského veku je školská telesná výchova. Cieľom školskej telesnej výchovy (ďalej TV) je rozvíjanie a zdokonaľovanie telesného, funkčného, pohybového rozvoja a vytváranie kladného a trvalého vzťahu žiakov a študentov k pohybovej aktivite. Učiteľ telesnej výchovy môže správne usmerniť, motivovať, ale veľa- krát aj odradiť od pohybovej aktivity, ak nesprávne motivuje a pôsobí na žiakov. V súčasnosti je preto potrebné hľadať také formy vyučovania, ktoré podnietia záujem žiakov a prispejú k vytvoreniu trvalého vzťahu k telesnej výchove a k športu vôbec. Súčasné moderné smery v gymnastike, ktoré motivujú záujem o aerobné formy gymnastiky a tancov sa významne podieľajú na zvyšovaní telesnej zdatnosti, rozvoja koordinačných a kondičných schopností, upevňujú zdravie, formujú človeka po psychickej aj fyzickej stránke a slúžia v boji proti civilizačným chorobám. Možnosti skvalitnenia prípravy učiteľov sú aktuálnym a diskutovaným problémom. Liba (1992, s. 4) uvádza, že „pedagogické fakulty by mali zhodnotiť vlastné podmienky, tradície a možnosti a tieto potom využiť na riešenie konkrétnych otázok, prostredníctvom organizačných úprav a úprav učebných osnov štúdií."