Akumulátor uľahčuje spúšťanie spaľovacieho motora vozidla a súčastne umožňuje prevádzku ostatných elektrických zariadení vtedy, keď nie je v chode rotačný generátor. Konštrukcia akumulátora:
Veková nádoba sa vyrába z polypropylénu. Na dne nádoby sa usadzuje kal. Zátky, ktoré sú z polystyrénu alebo z polyetylénu, umožňujú odvádzať plyn z článkov a zvyčajne pomocou odplyňovacej rúrky aj mimo priestoru akumulátoru. Nosná konštrukcia elektród hrubá jeden až dva milimetre je z tvrdého olova, dutiny mriežky elektród sú vyplnené aktívnou látkou. Po úprave tejto látky, ktorá sa nazýva formovanie, vznikne na kladných elektródach oxid olovičitý ( málo súdržný, a preto je životnosť kladných elektród približne trojnásobne kratšia ako životnosť záporných elektród)a na záporných elektródach čisté olovo. Paralelným pospájaním určitého počtu elektród jednotnej veľkosti vznikne súbor kladných a záporných platní, ktoré sú obsadené v článku ako celok. Mikropórovité PVC alebo špeciálny papier zaisťujú oddelenie elektród. V akumulátoroch s napätím 6V alebo 12V sú pospájané vnútri. Podľa počtu elektród v článkoch vzniká rad menovitých kapacít akumulátorov. Kužeľové pólové vývody z článkov sú normalizované a označené; kladný pól je navyše hrubší ako záporný. Elektrolytom je akumulátorová kyselina sírová...