Medzi najdôležitejšie charakteristiky súčasného prostredia patria náhle a dramatické zmeny, ktoré nútia manažment organizácií prispôsobovať a meniť zaužívané prístupy, metódy a techniky. Pod vplyvom týchto zmien rastie tlak predovšetkým na zdokonaľovanie strategického manažmentu organizácií. Jeho hlavnou úlohou je zabezpečiť dlhodobú úspešnosť organizácie v náročnom a ťažko predvídateľnom meniacom sa prostredí.
Dôležitosť prípravy na budúcnosť a hľadanie možností, ako sa pripraviť lepšie ako ostatní, je základným motívom pre rozvoj strategického manažmentu organizácií. Príprava na budúcnosť znamená využívanie očakávaných príležitostí a prijatie opatrení budúcich prekážok a hrozieb. Úlohou strategického manažmentu je zabezpečiť schopnosť reakcie organizácie na zmeny prebiehajúce v prostredí. Stratégiu tak možno považovať v súčasnosti za jeden z rozhodujúcich kritických faktorov úspešnosti podnikov.
Cieľom práce je navrhnúť opatrenia, postupy a inovácie na posilnenie súčasného postavenia poisťovne Kooperativa a.s na slovenskom poisťovacom trhu.
Na formuláciu vhodnej stratégie a možných opatrení som použil vo svojej práci viacero metód. Skúmanie externého prostredia som realizoval prostredníctvom metódy PEST a OT analýzy. Interné prostredie bolo predmetom SW analýzy a celkové zhrnutie prostredia odzrkadľuje vektorové zobrazenie SWOT analýzy.
Informácie o danej problematike som čerpal predovšetkým z odbornej literatúry, odborných článkov v médiách a z interného časopisu. K odbornosti práce prispeli moje vedomosti nadobudnuté počas štúdia a v neposlednom rade aj pôsobenie priamo v prostredí poisťovacieho trhu.
Predpokladám, že práca bude zaujímavým materiálom slúžiacim na priblíženie zvolenej problematiky a dúfam, že poslúži aj ako podklad pre hlbšie skúmanie a zaoberanie sa otázkami spojenými s problematikou poisťovníctva na slovenskom trhu.