Pojem operačný manažment Operačný manažment je manažmentom operácií, ktoré sú súčasťou transformačných procesov prebiehajúcich v organizácii. Jeho úlohou je plánovať, organizovať, viesť ľudí a kontrolovať priebeh činností tak, aby výkon operácií prebiehal harmonicky a koordinovane a tým efektívne prispieval k napĺňaniu strategických cieľov. Z definície operačného manažmentu vyplýva, že jeho základnou úlohou je zabezpečiť manažment transformačných procesov tak, aby tieto transformačné procesy a ich výsledky prispievali k napĺňaniu cieľov organizácie. Predmetom operačného manažmentu sú procesy a produkty. Predstavuje systematické organizovanie a riadenie procesov, ktoré transformujú vstupy do hotových produktov schopných uspokojovať potreby v rôznych druhov organizácií. Aby túto úlohu mohol plniť, musí mať operačný manažment zodpovedajúce postavenie v manažmente organizácie. Operačný manažment patrí okrem strategického manažmentu, finančného a personálneho manažmentu, marketingu medzi základné funkčné oblasti manažmentu organizácii. Základné otázky operačného manažmentu vychádzajú z vízie, poslania, cieľa a stratégie. Sú dôležitým východiskom pre hľadanie odpovedí v nasledujúcich základných otázkach operačného manažmentu [ Papula 2000]: