Cieľom práce je vytvoriť sumarizačný dokument, ktorý zhrnie a utriedi doterajšie poznatky o mobilnom marketingu a načrtne ďalšie možnosti jeho využívania v integrovanej marketingovej komunikácii. V prvej časti práce autor približuje historický a technologický vývin mobilnej komunikácie. Popisuje vývin celulárnych systémov od analógových cez GSM siete druhej generácie až po vysokorýchlostné moderné GSM siete tretej generácie. Druhá časť práce skúma mobilný telefón ako médium. Autor najprv hľadá spoločné a rozdielne črty mobilného telefónu a ostatných masových médií a skúma potreby, ktoré toto médium uspokojuje. V mediálnom kontexte potom skúma potenciál mobilného telefónu ako nástroja marketingu, jeho benefity pre zadávateľa a recipienta, ako aj zázemie, ktoré toto médium pre svoje efektívne fungovanie v súčasnosti nevyhnutne potrebuje. Jadrom práce, treťou časťou, je zhrnutie príležitostí, ktorými mobilný telefón v kontexte marketingových aktivít disponuje, a vývojových tendencií ďalšieho rozvoja mobilného marketingu. Postupne sú opísané marketingové aktivity na báze krátkych textových správ SMS, multimediálnych správ MMS, technológie Bluetooth a siete internet na mobilnom zariadení. Okrem týchto kanálov je pozornosť venovaná aj mobilnému obsahu, čiarovým 2D Quick Response kódom, mobilným platbám a lokalizačným službám.